Deťom predškolského veku (3-6), zákonným zástupcom a učiteľom
Depistáž:
· zameraná na včasné odhalenie oslabení, nerovnomerného, oneskoreného alebo narušeného vývinu
- psychických funkcií (myslenie, pamäť, pozornosť),
- percepcií (sluchové, zrakové, hmatové vnímanie),
- motoriky (jemná motorika – pohyblivosť rúk, hrubá motorika - pohyblivosť celého tela)
- motorickej koordinácie
- reči
Diagnostika:
· Psychologická: psychomotorického vývinu, rozumových schopností a školskej spôsobilosti
· Špeciálno-pedagogická: školskej spôsobilosti
Reedukácia a terapia:
· Stimulačné programy na rozvoj jednotlivých psychických funkcií, percepcií a reči (individuálne alebo skupinovo)
· Nácvik sociálnych zručností, rozvoj prosociálneho správania (skupinovo pre 5-6 ročné deti)
· Rodinná terapia v Systemickom prístupe (poskytuje psychológ, ktorý absolvoval 400 hodinový komplexný psychoterapeutický výcvik)
Poradenstvo a konzultácie:
· Posúdenie vhodnosti integrácie detí so zmyslovým, telesným, mentálnym postihnutím, pervazívnymi vývinovými poruchami (detský autizmus, aspergenov syndróm), narušenou komunikačnou schopnosťou do MŠ
· Posúdenie vhodnosti predčasného zaškolenia alebo odkladu povinnej školskej dochádzky
· Poradenstvo rodičom ohľadom výchovných postupov (dieťa úzkostné, agresívne, vzdorovité, ...)
· Poradenstvo rodičom ohľadom adaptačných problémov (nástup do MŠ, prispôsobovanie sa režimu v MŠ...),
· Poradenstvo rodičom dieťaťa s pervazívnou vývinovou poruchou (zavedenie režimu a pravidiel v domácnosti, spôsob komunikácie pri nehovoriacich deťoch, riešenie konkrétnych problémových situácií: zaspávanie, strava, problémové správanie, ...)